Pluggning som gäller :/
Ledig i dag, fast ändå vaknade ja helt klar vaken vid nio tiden, aja bara att dra sig upp. Tänkte att det lika gärna kan vara dags att börja med Uppgift 2 ida då :S
Kommer inte bli lätt,men ska försöka :P
2. Synen på Kunskap
Syftet:
* Att få inblick i olika sätt att systematisera kunskap och dess innebörd.
* Att bli medveten om skilda principer för val och värderingar av kunskap i skolan.
1: Kunskap är ett så kallat honnörsord. Men vad innebär kunskap? Redogör kortfattat för hur Gustavsson (2002) och Tiller (2003) ser på kunskap.Likheter? Skillnader?
2: Kunskap, kunnande, vetande,insikt, information, klokhet, bildning- är detta synonyma begrepp eller har de olika innebörd? Jämför dina egna reflektioner med nämnda författare!
3: De båda författarna framför viss kritik- direkt eller indirekt- mot traditionella sätt att se kunskap i skolan. Sammanfatta hur de argrumenterar och ange dina egna reflektioner.
Plus Reflektioner från kurslitteraturen, föreläsningen samt seminariet.
Så de e la bara och sätta igång då... Fast först ska man ju läsa ut en bok på 100 sidor en annan på 175 sidor å förstå böckerna sen kan man ju börja reflektera... Jippi, känner mig lagom seg på det...
Men men va ska ja göra, så ha en trevlig dag idag alla!
// Från en A-M som kämpar sig igenom lagom roliga böcker...
Kommer inte bli lätt,men ska försöka :P
2. Synen på Kunskap
Syftet:
* Att få inblick i olika sätt att systematisera kunskap och dess innebörd.
* Att bli medveten om skilda principer för val och värderingar av kunskap i skolan.
1: Kunskap är ett så kallat honnörsord. Men vad innebär kunskap? Redogör kortfattat för hur Gustavsson (2002) och Tiller (2003) ser på kunskap.Likheter? Skillnader?
2: Kunskap, kunnande, vetande,insikt, information, klokhet, bildning- är detta synonyma begrepp eller har de olika innebörd? Jämför dina egna reflektioner med nämnda författare!
3: De båda författarna framför viss kritik- direkt eller indirekt- mot traditionella sätt att se kunskap i skolan. Sammanfatta hur de argrumenterar och ange dina egna reflektioner.
Plus Reflektioner från kurslitteraturen, föreläsningen samt seminariet.
Så de e la bara och sätta igång då... Fast först ska man ju läsa ut en bok på 100 sidor en annan på 175 sidor å förstå böckerna sen kan man ju börja reflektera... Jippi, känner mig lagom seg på det...
Men men va ska ja göra, så ha en trevlig dag idag alla!
// Från en A-M som kämpar sig igenom lagom roliga böcker...
Kommentarer
Postat av: kinah
hahaha va ska ja göra? *rycker på axlarna*
Trackback